Cognitive Requirement of Accounting Tasks / Berufsbildung, Arbeit und Innovation - Dissertationen und Habilitationen Bd.71 (PDF)
A Task Analysis in Chinese Vocational School Textbooks
(Sprache: Englisch)
Competence orientation has become a defining element of vocational education in German-speaking countries. In this context, tasks are considered the "transmission belts" to implement the reformed educational standards. In her dissertation the author takes a...
sofort als Download lieferbar
Printausgabe Fr. 52.90
eBook (pdf)
Fr. 45.00
inkl. MwSt.
- Kreditkarte, Paypal, Rechnung
- Kostenloser tolino webreader
Produktdetails
Produktinformationen zu „Cognitive Requirement of Accounting Tasks / Berufsbildung, Arbeit und Innovation - Dissertationen und Habilitationen Bd.71 (PDF)“
Competence orientation has become a defining element of vocational education in German-speaking countries. In this context, tasks are considered the "transmission belts" to implement the reformed educational standards. In her dissertation the author takes a view on the systematic analysis of task characteristics as a method to inspect the degree of tasks' cognitive requirements. The theoretical-conceptual part of the dissertation gives a psychological and didactical justification of the principles underlying the tasks' cognitive requirement. The effects are analysed in two empirical studies. The first study takes a look on the basis of accounting tasks from Chinese vocational school textbooks, using the structuring content analysis (Mayring, 2008). The second empirical study inspects accounting teachers' perceptions and judgments by interviews. Based on the results, the author develops suggestions for the use of the concept of tasks' cognitive requirement in the didactic training of (prospective) teachers at commercial schools.
Autoren-Porträt von Yijiun Zhou
Dr. Yijun Zhou is scientific assistant at the College of Vocational Education, Tongji Univerversity, China. She earned her PhD 2021 at the University Göttingen, Germany. Her research topics are Vocational Education, Vocational Qualifications, Blended Learning and the German Qualification System.
Bibliographische Angaben
- Autor: Yijiun Zhou
- 2022, 1. Auflage, 241 Seiten, Englisch
- Herausgegeben: Marianne Friese, Klaus Jenewein, Susan Seeber, Lars Windelband
- Verlag: wbv Media GmbH & Co.KG
- ISBN-10: 3763970800
- ISBN-13: 9783763970803
- Erscheinungsdatum: 23.06.2022
Abhängig von Bildschirmgrösse und eingestellter Schriftgrösse kann die Seitenzahl auf Ihrem Lesegerät variieren.
eBook Informationen
- Dateiformat: PDF
- Ohne Kopierschutz
- Vorlesefunktion
Sprache:
Englisch
Family Sharing
eBooks und Audiobooks (Hörbuch-Downloads) mit der Familie teilen und gemeinsam geniessen. Mehr Infos hier.
Kommentar zu "Cognitive Requirement of Accounting Tasks / Berufsbildung, Arbeit und Innovation - Dissertationen und Habilitationen Bd.71"
0 Gebrauchte Artikel zu „Cognitive Requirement of Accounting Tasks / Berufsbildung, Arbeit und Innovation - Dissertationen und Habilitationen Bd.71“
Zustand | Preis | Porto | Zahlung | Verkäufer | Rating |
---|
Schreiben Sie einen Kommentar zu "Cognitive Requirement of Accounting Tasks / Berufsbildung, Arbeit und Innovation - Dissertationen und Habilitationen Bd.71".
Kommentar verfassen