Victorian Education and the Ideal of Womanhood (ePub)
(Sprache: Englisch)
This study, first published in 1980, argues that higher education for women was accepted by the end of the nineteenth-century, and higher education was becoming a desirable preparation for teachers in girls' schools. By accepting the opponents' claim that...
sofort als Download lieferbar
eBook (ePub)
Fr. 43.90
inkl. MwSt.
- Kreditkarte, Paypal, Rechnung
- Kostenloser tolino webreader
Produktdetails
Produktinformationen zu „Victorian Education and the Ideal of Womanhood (ePub)“
This study, first published in 1980, argues that higher education for women was accepted by the end of the nineteenth-century, and higher education was becoming a desirable preparation for teachers in girls' schools. By accepting the opponents' claim that higher education for women had the potential to revolutionise relations between the sexes, this fascinating book demonstrates how the relevance of the nineteenth-century serves to enhance our understanding of the contemporary women's movement. This title will be of interest to students of history and education.
Autoren-Porträt von Joan N. Burstyn
Joan N. Burstyn
Bibliographische Angaben
- Autor: Joan N. Burstyn
- 2016, 194 Seiten, Englisch
- Verlag: Taylor & Francis
- ISBN-10: 1315444305
- ISBN-13: 9781315444307
- Erscheinungsdatum: 18.11.2016
Abhängig von Bildschirmgrösse und eingestellter Schriftgrösse kann die Seitenzahl auf Ihrem Lesegerät variieren.
eBook Informationen
- Dateiformat: ePub
- Grösse: 2.26 MB
- Mit Kopierschutz
- Vorlesefunktion
Sprache:
Englisch
Kopierschutz
Dieses eBook können Sie uneingeschränkt auf allen Geräten der tolino Familie lesen. Zum Lesen auf sonstigen eReadern und am PC benötigen Sie eine Adobe ID.
Kommentar zu "Victorian Education and the Ideal of Womanhood"
0 Gebrauchte Artikel zu „Victorian Education and the Ideal of Womanhood“
Zustand | Preis | Porto | Zahlung | Verkäufer | Rating |
---|
Schreiben Sie einen Kommentar zu "Victorian Education and the Ideal of Womanhood".
Kommentar verfassen