IJHE Bildungsgeschichte - International Journal for the Historiography of Education (PDF)
11. Jahrgang (2021) Heft 2
Bildungsgeschichte
International Journal for the Historiography of Education 2-2021
Aus dem Inhalt
Beiträge
- Allgemeine Schulbildung in einer afrikanischen Verfassung:
die Fante Verfassung von 1871 in historisch-vergleichender Perspektive
[General...
International Journal for the Historiography of Education 2-2021
Aus dem Inhalt
Beiträge
- Allgemeine Schulbildung in einer afrikanischen Verfassung:
die Fante Verfassung von 1871 in historisch-vergleichender Perspektive
[General...
sofort als Download lieferbar
eBook (pdf)
Fr. 17.00
inkl. MwSt.
- Kreditkarte, Paypal, Rechnung
- Kostenloser tolino webreader
Produktdetails
Produktinformationen zu „IJHE Bildungsgeschichte - International Journal for the Historiography of Education (PDF)“
Bildungsgeschichte
International Journal for the Historiography of Education 2-2021
Aus dem Inhalt
Beiträge
- Allgemeine Schulbildung in einer afrikanischen Verfassung:
die Fante Verfassung von 1871 in historisch-vergleichender Perspektive
[General school education in an African constitution: the Fante constitution 1871 in historical-comparative perspective]
- Wale, Delfine und Dinosaurier - Umweltbildung in Populärkultur und Pädagogik der 1990er-Jahre
[Whales, dolphins, and dinosaurs - Environmental education in popular culture and education during the 1990s]
Debatte
- How secular we are - and what this means for research in education
Wie säkular wir sind - und was das für die erziehungswissenschaftliche Forschung bedeutet
Kolumne
- Terri Seddon
Interrogating the 'now' of crisis, historically:
Initial teacher education beyond 2020?
Vorschau auf 1-2022
That could be the core concept of the 1970s Reconceptualization: that the curriculum ought not be self-enclosed, stuck in its own sequence, aligned only with the academic disciplines, apart from world. Reconceptualized, curriculum becomes a complicated conversation across generations, reactivating the past to find the future, an ongoing dialogical encounter in service to conscientization, located in, animated by - as it supersedes - the historical moment and the individual lives of those submerged in it. That is the afterlife of the Reconceptualization.
(William F. Pinar)
International Journal for the Historiography of Education 2-2021
Aus dem Inhalt
Beiträge
- Allgemeine Schulbildung in einer afrikanischen Verfassung:
die Fante Verfassung von 1871 in historisch-vergleichender Perspektive
[General school education in an African constitution: the Fante constitution 1871 in historical-comparative perspective]
- Wale, Delfine und Dinosaurier - Umweltbildung in Populärkultur und Pädagogik der 1990er-Jahre
[Whales, dolphins, and dinosaurs - Environmental education in popular culture and education during the 1990s]
Debatte
- How secular we are - and what this means for research in education
Wie säkular wir sind - und was das für die erziehungswissenschaftliche Forschung bedeutet
Kolumne
- Terri Seddon
Interrogating the 'now' of crisis, historically:
Initial teacher education beyond 2020?
Vorschau auf 1-2022
That could be the core concept of the 1970s Reconceptualization: that the curriculum ought not be self-enclosed, stuck in its own sequence, aligned only with the academic disciplines, apart from world. Reconceptualized, curriculum becomes a complicated conversation across generations, reactivating the past to find the future, an ongoing dialogical encounter in service to conscientization, located in, animated by - as it supersedes - the historical moment and the individual lives of those submerged in it. That is the afterlife of the Reconceptualization.
(William F. Pinar)
Bibliographische Angaben
- 2021, 1. Auflage, 110 Seiten, Deutsch
- Herausgegeben: Eckhardt Fuchs, Rebekka Horlacher, Jürgen Oelkers, Daniel Tröhler
- Verlag: Verlag Julius Klinkhardt
- ISBN-10: 378155922X
- ISBN-13: 9783781559226
- Erscheinungsdatum: 28.09.2021
Abhängig von Bildschirmgrösse und eingestellter Schriftgrösse kann die Seitenzahl auf Ihrem Lesegerät variieren.
eBook Informationen
- Dateiformat: PDF
- Grösse: 2.31 MB
- Ohne Kopierschutz
- Vorlesefunktion
Family Sharing
eBooks und Audiobooks (Hörbuch-Downloads) mit der Familie teilen und gemeinsam geniessen. Mehr Infos hier.
Kommentar zu "IJHE Bildungsgeschichte - International Journal for the Historiography of Education"
0 Gebrauchte Artikel zu „IJHE Bildungsgeschichte - International Journal for the Historiography of Education“
Zustand | Preis | Porto | Zahlung | Verkäufer | Rating |
---|
Schreiben Sie einen Kommentar zu "IJHE Bildungsgeschichte - International Journal for the Historiography of Education".
Kommentar verfassen