Hagia Sophia and the Byzantine Aesthetic Experience (PDF)
(Sprache: Englisch)
Paramount in the shaping of early Byzantine identity was the construction of the church of Hagia Sophia in Constantinople (532-537 CE). This book examines the edifice from the perspective of aesthetics to define the concept of beauty and the meaning of art...
sofort als Download lieferbar
eBook (pdf)
Fr. 54.90
inkl. MwSt.
- Kreditkarte, Paypal, Rechnung
- Kostenloser tolino webreader
Produktdetails
Produktinformationen zu „Hagia Sophia and the Byzantine Aesthetic Experience (PDF)“
Paramount in the shaping of early Byzantine identity was the construction of the church of Hagia Sophia in Constantinople (532-537 CE). This book examines the edifice from the perspective of aesthetics to define the concept of beauty and the meaning of art in early Byzantium. Byzantine aesthetic thought is re-evaluated against late antique Neoplatonism and the writings of Pseudo-Dionysius that offer fundamental paradigms for the late antique attitude towards art and beauty.
Autoren-Porträt von Nadine Schibille
Dr Nadine Schibille is a Lecturer in Art History at the University of Sussex, UK.
Bibliographische Angaben
- Autor: Nadine Schibille
- 2016, 320 Seiten, Englisch
- Verlag: Taylor & Francis
- ISBN-10: 1317124154
- ISBN-13: 9781317124153
- Erscheinungsdatum: 22.04.2016
Abhängig von Bildschirmgrösse und eingestellter Schriftgrösse kann die Seitenzahl auf Ihrem Lesegerät variieren.
eBook Informationen
- Dateiformat: PDF
- Grösse: 9.29 MB
- Mit Kopierschutz
- Vorlesefunktion
Sprache:
Englisch
Kopierschutz
Dieses eBook können Sie uneingeschränkt auf allen Geräten der tolino Familie lesen. Zum Lesen auf sonstigen eReadern und am PC benötigen Sie eine Adobe ID.
Kommentar zu "Hagia Sophia and the Byzantine Aesthetic Experience"
0 Gebrauchte Artikel zu „Hagia Sophia and the Byzantine Aesthetic Experience“
Zustand | Preis | Porto | Zahlung | Verkäufer | Rating |
---|
Schreiben Sie einen Kommentar zu "Hagia Sophia and the Byzantine Aesthetic Experience".
Kommentar verfassen