Strategic International Management (PDF)
Text and Cases
(Sprache: Englisch)
"Strategic International Management" takes a global perspective and covers the major aspects of international business strategies. It introduces the complexity of international business based on the perspective of Multinational Corporations as...
sofort als Download lieferbar
eBook (pdf)
Fr. 50.00
inkl. MwSt.
- Kreditkarte, Paypal, Rechnung
- Kostenloser tolino webreader
Produktdetails
Produktinformationen zu „Strategic International Management (PDF)“
"Strategic International Management" takes a global perspective and covers the major aspects of international business strategies. It introduces the complexity of international business based on the perspective of Multinational Corporations as inter-organisational and intra-organisational networks. The authors highlight the role of the external environment, discuss the major coordination mechanisms and organisational structures and examine various foreign operation modes. The book describes the particularities of international value chain activities and management functions and offers a thorough understanding of how Production & Sourcing, Research & Development, Marketing, Human Resource Management and Controlling have to be designed in an international company and what models are available to understand those activities in an international context.
In 20 lessons, a comprehensive overview of all key issues is given. Each lesson is accompanied by a case study from an international company to facilitate the understanding of all important factors involved in strategic international management.
In 20 lessons, a comprehensive overview of all key issues is given. Each lesson is accompanied by a case study from an international company to facilitate the understanding of all important factors involved in strategic international management.
Autoren-Porträt von Dirk Morschett, Hanna Schramm-Klein, Joachim Zentes
Dirk Morschett is Professor of International Management at the University of Fribourg, Switzerland. He holds the Liebherr/Richemont Endowed Chair for International Management and is responsible for the Master of Arts in European Business at the University of Fribourg. Hanna Schramm-Klein is Professor of Marketing at the University of Siegen, Germany. She holds a Chair for Marketing and teaches International Marketing, Marketing and International Management at the University of Siegen and in different MBA programmes.
Joachim Zentes is Professor of Management and Marketing at the Saarland University, Saarbrücken, Germany. He is Director of the H.I.MA. (Institute for Commerce & International Marketing) and Director of the Europa-Institut at Saarland University. He holds a Chair in Business Adminstration, with a focus on Foreign Trade and International Management.
Bibliographische Angaben
- Autoren: Dirk Morschett , Hanna Schramm-Klein , Joachim Zentes
- 2011, 2009, 470 Seiten, Englisch
- Verlag: Gabler, Betriebswirt.-Vlg
- ISBN-10: 3834983322
- ISBN-13: 9783834983329
- Erscheinungsdatum: 19.01.2011
Abhängig von Bildschirmgrösse und eingestellter Schriftgrösse kann die Seitenzahl auf Ihrem Lesegerät variieren.
eBook Informationen
- Dateiformat: PDF
- Grösse: 4.51 MB
- Ohne Kopierschutz
- Vorlesefunktion
Sprache:
Englisch
Pressezitat
"Insgesamt handelt es sich um ein uneingeschränkt empfehlenswertes Werk, das durch sein Konzept sowie seinen systematischen Aufbau und die anschauliche Darstellungsweise überzeugt. Dem Leser wird trotz der Themenvielfalt ermöglicht, sich schnell ein sehr gutes Bild der vielfältigen Aspekte und Gestaltungsmöglichkeiten des strategischen internationalen Managements zu machen und die für ihn relevanten Bereiche herauszufiltern und sich mit den Inhalten vertraut zu machen." ZfB - Zeitschrift für Betriebswirtschaft*11-2010"[...] das Lehrbuch [ist] in der vorliegenden Form sehr empfehlenswert. Es eignet sich hervorragend als Ergänzung zu einem gesamthaften Lehrbuch oder als Basisliteratur für eine Vertiefung in höheren Bachelor-Semestern bzw. einem entsprechenden Master-Studiengang." Die Unternehmung, 2-2010
Kommentar zu "Strategic International Management"
0 Gebrauchte Artikel zu „Strategic International Management“
Zustand | Preis | Porto | Zahlung | Verkäufer | Rating |
---|
Schreiben Sie einen Kommentar zu "Strategic International Management".
Kommentar verfassen