Managing in a Complex World
The St. Gallen Management-Model
(Sprache: Englisch, Deutsch)
Organisationale Wertschöpfung wird zunehmend komplexer. Das St. Galler Management-Modell präsentiert dafür zwei Perspektiven: Die Aufgabenperspektive erörtert die Gestaltungsfelder einer integrativen Management-Praxis im Zusammenspiel von Umwelt,...
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Produktinformationen zu „Managing in a Complex World “
Organisationale Wertschöpfung wird zunehmend komplexer. Das St. Galler Management-Modell präsentiert dafür zwei Perspektiven: Die Aufgabenperspektive erörtert die Gestaltungsfelder einer integrativen Management-Praxis im Zusammenspiel von Umwelt, Organisation und Management. Die Praxisperspektive beleuchtet die Voraussetzungen einer wirksamen und verantwortungsbewussten Management-Praxis.
Klappentext zu „Managing in a Complex World “
Organizational value creation is becoming increasingly complex. This book accounts for this complexity by presenting two interrelated perspectives: The task perspective discusses the design fields of integrative management practice in the interplay of environment, organization, and management. The practice perspective illuminates the prerequisites for effective and responsible management practice."Managing in a Complex World" is the latest version of the St. Gallen Management Model (SGMM). It integrates all previous versions of the SGMM and places particular emphasis on educational purposes.
Inhaltsverzeichnis zu „Managing in a Complex World “
keholder Concepts 512.3 Interrelations between Different Stakeholder Concepts 523 Interaction Issues 543.1 Concerns and Interests 543.2 Norms and Values 553.3 Resources 563.4 The Importance of Interaction Issues for Normative and Strategic Orientation 564 Processes 584.1 The Growing Importance of Process-Oriented Design Work 584.2 Process-Oriented Design Concepts 604.3 Process Categories 624.4 Process Development 685 Structuring Forces 705.1 Governance 715.2 Strategy 725.3 Structure 805.4 Culture 866 Development Modes 926.1 Optimization and Renewal 936.2 Effectiveness and Efficiency as Development Focus 956.3 Organizational Change: Content and Relationship Dimensions 966.4 Impact Intensity of Organizational Change 97Task Perspective: Core Statements 100TRANSITION TO THE PRACTICE PERSPECTIVE 1031 Organization and Management: A Complexity-Appropriate Approach 1042 Increasing Complexity and Experiencing Contingency 1052.1 Hallmarks of Management Work: Volatility, Uncertainty, Complex
Bibliographische Angaben
- Autoren: Johannes Rüegg-Stürm , Simon Grand
- 2019, 266 Seiten, Masse: 17,2 x 24 cm, Taschenbuch, Deutsch/Englisch
- Verlag: Haupt
- ISBN-10: 382525299X
- ISBN-13: 9783825252991
Sprache:
Englisch, Deutsch
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