IJHE Bildungsgeschichte
International Journal for the Historiography of Education 12. Jahrgang (2022) Heft 1
(Sprache: Englisch, Deutsch)
Debatte50 years of "reconceptualist movement" in curriculum research: What remains?50 Jahre "Rekonzeptualismus" in der Curriculum-Forschung: Was bleibt?
lieferbar
versandkostenfrei
Buch (Gebunden)
Fr. 24.90
inkl. MwSt.
- Kreditkarte, Paypal, Rechnungskauf
- 30 Tage Widerrufsrecht
Produktdetails
Produktinformationen zu „IJHE Bildungsgeschichte “
Debatte50 years of "reconceptualist movement" in curriculum research: What remains?50 Jahre "Rekonzeptualismus" in der Curriculum-Forschung: Was bleibt?
Klappentext zu „IJHE Bildungsgeschichte “
Beiträge- "In die Schule einzudringen, ist besonders wichtig ..." Lehrmittel für die "Luftfahrterziehung" in deutschen Schulen(1909-1945)Debatte- 50 years of "reconceptualist movement" in curriculum research: What remains?50 Jahre "Rekonzeptualismus" in der Curriculum-Forschung: Was bleibt?Kolumne- Terri SeddonLearning through crises: Organizing education for uncertain timesVorschau auf 2-2022"Our field needs to get out of the Eurocentric epistemological straitjacket. There is a struggle against curriculum epistemicides at the core of the field and an advocacy for an itinerant curriculum theory (ICT) as the future path for the field; a commitment to epistemological disobedience towards a non-derivative theoretical approach, one that is responsive to the world's epistemological different and diversity an alternative utopian logic."(João M. Paraskeva)
Inhaltsverzeichnis zu „IJHE Bildungsgeschichte “
Editorial .................................................................................................................. 7Beiträge - ArticlesElisabeth Vaupel und Florian Preiss"In die Schule einzudringen, ist besonders wichtig ..."Lehrmittel für die "Luftfahrterziehung" in deutschen Schulen (1909-1945) .................. 11Debatte - Discussion50 years of "reconceptualist movement" in curriculum research: What remains?50 Jahre "Rekonzeptualismus" in der Curriculum-Forschung: Was bleibt?....................... 41William F. PinarThe Reconceptualization: An autobiographical-bibliographical synopsis........................... 43Kirsten SivesindCurriculum studies: deliberations and debates.................................................................. 51Yuzhen XuAn autobiographical understanding of the "Auto/biographical" genesisof curriculum reconceptualization - currere..................................................................... 57Linda ChisholmAn afterlife for internationalization?................................................................................. 62Lyn YatesReading reconceptualism from the periphery.................................................................... 66Sou Kuan VongThe only constant in curriculum reform is reconceptualization:A voice from Macao......................................................................................................... 70Barbara Slater SternReflections on curriculum reconceptualization................................................................. 77Stavroula PhilippouBiography, historicism and other curricular gifts: reflecting affectivelyon Reconceptualization from with-in and from with-out................................................. 81Rezensionen - ReviewsVeronika MaricicBenjamin M. Friedman: Religion and the rise of capitalism.............................................. 88Sophie Pia StiegerSven Hroar Klempe: Tracing the Emergence of Psychology, 1520-1750...........................
... mehr
91Carmen FluryMichael Annegarn-Gläss: Neue Bildungsmedien revisited................................................. 94Kolumne - ColumnTerri SeddonLearning through crises: Organizing education for uncertain times.................................. 99
... weniger
Bibliographische Angaben
- 2022, 114 Seiten, Masse: 16,3 x 23,3 cm, Gebunden, Deutsch/Englisch
- Herausgegeben: Eckhardt Fuchs, Rebekka Horlacher, Daniel Tröhler
- Verlag: Klinkhardt
- ISBN-10: 378152504X
- ISBN-13: 9783781525047
- Erscheinungsdatum: 20.05.2022
Sprache:
Englisch, Deutsch
Kommentar zu "IJHE Bildungsgeschichte"
0 Gebrauchte Artikel zu „IJHE Bildungsgeschichte“
Zustand | Preis | Porto | Zahlung | Verkäufer | Rating |
---|
Schreiben Sie einen Kommentar zu "IJHE Bildungsgeschichte".
Kommentar verfassen