From Idea to Innovation
A Handbook for Inventors, Decision Makers and Organizations
(Sprache: Englisch)
This book examines a wide range of factors that govern innovation in organizations. It presents a business model that eases communication between the three stakeholders of an innovation: inventor, decision maker and organization.
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Produktinformationen zu „From Idea to Innovation “
This book examines a wide range of factors that govern innovation in organizations. It presents a business model that eases communication between the three stakeholders of an innovation: inventor, decision maker and organization.
Klappentext zu „From Idea to Innovation “
The book assists in bringing together the three stakeholders of an innovation - inventor, decision maker and organization. These stakeholders have conflicting requirements and the book offers advice on how and by what methods they can communicate and the information that is expected and required in different phases of innovation. The perspectives of inventor, decision maker and organization are integrated in a business model that enables a common "language" and communication platform for the inevitably emerging tension field and that allows for asking and answering the right questions.
Inhaltsverzeichnis zu „From Idea to Innovation “
Introduction.- Creative Destruction.- Innovation.- Business Models.- Innovation Culture and Innovation Management.- Invention.- Creativity.- Outlook.- Indices.
Autoren-Porträt von Bernd X. Weis
Dr. Bernd X. Weis setzt sich seit über 30 Jahren mit dem Thema Innovation und dessen Bedeutung für Unternehmen auseinander. Er hat an namhaften Instituten und Forschungseinrichtungen studiert und geforscht (u. a. University of California Santa Barbara) und hält über 40 Patente. Sein Erfahrungsspektrum umfasst leitende Führungspositionen in Forschung, Entwicklung, Produktmanagement und im strategischen Marketing. Er hat über 500 Mitarbeiter aus verschiedenen Bereichen in einem Grossunternehmen zum Thema Innovation geschult. Seit 2009 ist er Unternehmensberater und Unternehmer. Er berät Organisationen in Unternehmensstrategie, Marketing und Vertrieb sowie Innovation in allen Facetten.
Bibliographische Angaben
- Autor: Bernd X. Weis
- 2014, 2014, XVI, 263 Seiten, Masse: 16 x 24,1 cm, Gebunden, Englisch
- Verlag: Springer, Berlin
- ISBN-10: 3642541704
- ISBN-13: 9783642541704
Sprache:
Englisch
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